söndag 1 maj 2011

Helgernas eviga cykel

Trängsel, musik och skön stämning.
Raggnings-försök, ölhävning och gemenskap.
Alla är lika, alla vill vara olika. Framför allt vill alla vara unika.
Briljera med att just dom får det lite bättre dom vid borde brevid.

På fotografier vill alla vara lika.
Hysteriskt glada, tillrättalagda miner eller Just-In-The-Moment-När-Jag-Dricker-Öl.

Pengar rullar, vänskap förklaras, "Du är min bästa vän och jag älskar dig" och lösa löften lovas som att dom vore ristad i sten.

Avundsjuka spirar.
Mot henne den kort klippta med fin kropp, tighta kläder och behagligt ansikte som domineras av rödmålade läppar. Hon har nog fått allt: utseende, bra jobb, vänner och popularitet.
Hon dansar från famn till famn. Hon gör pojkar galna, män fjantiga och gubbar sjuka.

Men när ingen ser utan stämmer in i, dricker hon den där avslagna slatten som ingen känt sig vid de närmsta tio minuterna. Hon grimaserar, ruskar till frisyren och återgår till sittdansandet.
Återgår till att skapa avundsjuka.
Återgår till att bli åtråvärd.
Återgår till helgens eviga vardag.

Svenssons is the place to be...

2 kommentarer:

  1. "...och mitt i allt liv på Svenssons sitter Martin Nilsson tyst och skriver ner vad som händer med bister min för att ge bloggen skärpa"

    Mycket bra skrivet

    SvaraRadera
  2. krogspionen

    SvaraRadera