måndag 9 maj 2011

Expressen

Ok jag sa att jag skulle bojkotta Aftonbladet, det gick så där. Men nu är det allvar. Expressen kommer aldrig mer att öppnas av mina korvfingrar.

Kanske är mitt beslut dumt.
Kanske kommer jag ångra det här inlägget.
Men min magkänsla säger att Ola Lindholm talar sanning så jag går på den. Egentligen spelar det ingen roll om han är skyldig eller ej, det är beteendet som han utstår/fått utstå som irriterar mig. Om inte annat har ju jag ganska stor mage, så det borde vara ett klokt beslut.

Sedan ska såklart inte alla dras över en och samma kam. Det finns säkert många fina människor på den tidningen, det är jag helt övertygad om. Många skriver också fantastiskt bra, synd att aldrig mer läsa deras skrivna ord.

Synd om Ola som hängs högt, för något som ännu inte är spikat.
Synd om de fina människorna som jobbar där.
Synd om mig som inte längre ska läsa deras texter.


Ronny Sandahl har en fin poäng, den kan vara lite snäv mot just Expressen men dagar som dessa får man vara det.

Edit
Ok, redan efter 10 minuter ångrar jag mig lite. Jag kommer läsa Expressen igen. Alla förtjänar en andra chans men det kommer dröja innan den dagen ser sitt ljus. Dagen då  jag återigen med glädje bläddrar i Expressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar