måndag 2 maj 2011

Mååndah

05:00 Står klockan på. Sömndrucket stapplar jag mig ur alkoven. Efter ett kortare toalett-bestyr så klickas datorn igång och även Spotify, Maggios sköra röst hörs och följer mig in i det lilla, lilla, lilla, lilla köket där allmän äggkokning, diskplockning samt jucieblandings ljud tar över.

Efter lite pyssel och slö surfande på den lokala tidningen så stänger jag ner Explorer och fortsätter vaggad av Cornelius stämma att klä på mig. Men efter att ha dragit på mig tröjan så känner jag återigen suget efter Maggio. Det blir ofta så att jag nöter något som jag finner fantastiskt till fördärvet.

Men det är då jag ser det, det som alla lite löst snackat om har nu inträffat. Gratis tjänsten har dragit åt livremmen och det tidigare obegränsade användadet är nu begränsat till tio timmar i månaden och varje låt får max spelas fem gånger.
Dags att krypa till korset och börja betala. Gör jag inte det så kan jag lika gärna spikas upp på det. Spotify lurade in mig i deras fantastiska värld och där vill jag stanna! En briljant affärsidé: föda ett beroende och sedan ta betalt för det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar