fredag 1 april 2011

Bort bra men hemma också bra

Hemma, förutom att jag fortfarande är ledig så har livet återigen sin gilla gång. Känns sådär, kul att träffa alla, men i övrigt så känns vädret/klimatet lite jobbigt. Allra helst med tanke på att på ska det monteras i det dessutom.

Tyst är det också, något saknas.
Jag har stekt bacon så det fräst i det lilla, lilla, lilla, lilla-köket.
Men det är tyst.
Jag har knarkat Spotify och Youtube hejvillt på högsta laptop-volymen.
Men det är något som saknas.
Jag har promenerat i både rask och långsam takt på Bergsgatan. Bilar, grus och övergångsställens singaler har hållit låda.
Men forfarande infinner sig en tomhet.
Jag har gjort som VandrarOlle i duschen.
Men det är inte samma sak nu.
Det är något som förföljt mig under resans gång som inte längre gör det.


Flippflopp, flippflopp, flippflopp.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar