fredag 25 oktober 2013

Smeknamn och cyckelverkstad


Denna cykel hade jag storslagna planer för. Det var bara skrot då jag hittade den på ett lager i Iggesunds pappersbruk. Jag gjorde som Sudden i Nilecity och plockade ner cyckeln i molekyler och slipade av den med en rondell. Där dog alltihop. Det blev en lite motgång, jag la det på is och bytte sedermera arbete och sedan har den skrotat i Ställningsmontages garage i ett och ett halvt år.

Igår när jag kom hem från jobbet stod den utanför min port!



Jag åkte därför dit.
 I morse klockan 06:30 var jag innan det egna jobbet på materialgården och fikarummet för ställningsbyggarna. Det är något visst med oslipade barackkäftar och just där och då saknade jag tugget och enkelheten. Det är något fint med blåbyxor, skratt och smeknamn.

Framförallt smeknamnen.

  • Steelis
  • Kobran
  • Affe
  • Ljustorpan
  • Perra
  • Katastrofen
  • Snigeln
  • Mjunstedt
  • Putte
  • Svansen
  • Hulken
  • Dampet
  • Manfred Läsk
  • Colli
  • Svampen
  • Pastorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar