måndag 29 augusti 2011

3 veckor

Tre veckor får vara nog. Stor- bloggare Nils leverar inlägg som aldrig förr och brevid hans inlägg har han vänligt länkat hit. 3 veckor sedan står det att detta elände uppdaterats. Där går min gräns!

Jag skyller på min upptagenhet, att den ena veckan tog hockeyskolan musten ur mig och ett "kuddrum" samt "sovtimmme" hade varit på sin plats. Någon gång någonstans har jag säkert dömt ut detta schemalagda myspys. Men efter en vecka på andra sidan kryper jag till korset och förstår.

Den andra veckan har övertiden hägrat, timtjuv är ett epitet som jag i barackerna nu kallas. Men mitt namn är mycket och mycket vill ha mer! En vacker dag kan dom inarbetade timmarna komma till användning, typ vid en löst lovad långresa.

Den tredje veckan då. Jo jag har tänkt på det länge, formulerat finurligheter i mitt huvud, tänkt att detta bli kul. Men då jag till kritan kommer och ska till att knappa så dör det av. Tanken, vem läser slår mig likt en fisk i montypythons danssketch.
Men Magnus läser, han kanske läser mer än någonsin nu, i ny stad och allt.

Tystaden är bruten, utan stil och finess. Men jag kommer blogga bra, jag lovar. Kanske redan senare ikväll, kanske imorrn eller kanske om tre veckor då gränsen återigen är nådd.

3 kommentarer: