tisdag 25 januari 2011

Snö

En ställningsbyggares syssla kan emellertid vissa vintrar bli att skotta snö. Så är fallet för denna. På "Lyckans" tak vandra jag dag in och dag ut med min snölasse.

Helt ok faktiskt.

Detta arbete tilllåter ju till skillnad mot ställningsuppförandet bärande av radiokåpor. Fantalastiskt!


Jag hänger nu mera med i svängarna. Helt utan ansträngning kommer informationsflödets jämna stril till mig. Som "Birrofallet" jag behöver inte ens läsa vad karln gjort, Morgonpasset och Brunchrapporten förklarade det sakligt för mig.

Fast gårdagens intressantaste var faktiskt inte den matnyttiga informationen om Belgiens taskiga regering . Nä det var benämningen av den 24 Januari. I Brunchrapporten fick jag veta att för ca 50 år sedan skanderade Hyland ut att just 24 januari var den dag då mannen gjorde hemmafruns jobb. En fin men ändå inskränkt tanke om att de stackars hemmafruarna också skulle förkovra sig. Det borde ju vara en självklarhet mer än en dag på året gick jag med lassen och tänkte. Även för femtio år sedan.
Också blev det Christers tur i etern. Programmet öppnades i stil med: Välkommen till Christer den fattigaste dagen på året. Dagen innan lön efter en månad full av festligheter!

Många tomma pungar med andra ord, kul dag för hemmafruarna att få testa på "Livet".

Skamligt. Avgå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar