måndag 31 januari 2011

Långt i från bitter, vill bara inte betraktas som efter

Anonyma kommentar ska egentligen inte få utrymme. Deras innehåll är totalt irrelevant och borde raderas. Om avsändaren anser att kommentaren statusera något viktigt och riktigt, skrivs den väl om, med namn.



Men denna bör belysas:

Ett hastigt och obetydligt inlägg. Inläggets poäng var att jag löjligt nog blir en stolt svensk då kändisar nämner och anknyter sig till Sverige. Det är inte bara Lady Gagas knackiga Svenska som ger mig den känslan utan det är också saker som att: Fotbollsproffset Figo har Svensk fru, Red hot Chili Peppers textrad "...and little girls from Sweden dream of silver screen quotation" samt att i någon av alla Bondfilmer så nämns Stockholmsyndromet.

Att just Lady Gagas musikvideo fick ge denna känsla ett ansikte var mer en happning. Det förstod inte Anonym. Anonym tolkade inlägget som att jag ville visa hur inne och läcker jag var. Anonym måste tro med tanke på kommentaren att inläggets andemening var: Jag-är-en-cool-snubbe-som-bor-i-stan-och-jag-bor-inte-bara-i-staden-jag-är-fett-inne-och-lyssnar-på-ny-musik-långt-före-er. Anonym kände förargelse över min vandring i blindo och vill därför berätta hur efter jag är. Förlöjliga mig..

Men lilla rara Anonym som läser min blogg (du är säkert någon vän) klippet var inte direkt "ny" men det var långt lika mycket efter som dig.

Edit

Och ja. Jag var efter med detta. Jag fick se det först för några helger sedan. Det är inte alltid så lätt att hänga med.

Edit 2

Fan vad klatschig slutet på inlägget blev. Vilken punchline!

1 kommentar:

  1. Förlåt, det jag tänkte skriva var
    "MEN NYp mig! vad roligt att hon lärt sig lite av alexander verkar det som"
    men jag kom åt enter och skämdes och sprang sen iväg... ...förlåt

    SvaraRadera