lördag 5 juni 2010

Stora affärer!

Första Juli startar en ny episod i mitt liv, en episod utan serverade middagar och tvättade kläder som vardagsrutin.

För då adressändrar nämligen jag.

La handpenningen i Torsdags. Hade förväntat mig ett möte där mäklaren gratulerade mig till köpet, harklade sig lite obekvämt och påpekade att han måste få handpenningen. Att jag då med bister uppsyn (en uppsyn som sa, kan jag inte få njuta av det här köpet några sekunder innan du börjar gaffla om pengar) skulle ta fram den stora plånboken, ta av gummibandet som var lindat runt den och sedan börja ta fram tusen lapparna, men icke! Bara ett papper med ett kontonummer dit ett visst belopp ska överföras från den egna laptopen. Bara siffror, ingen spänning eller känsla. Helt oglamoröst fast med en förbannat förlösande känsla.

Jag lämna pojkrummet och bli en karla karl i stan!



4,54 in i klippet visar Sven Wollter det jag menade med gummibandet och plånboken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar