måndag 14 juni 2010

Rätsidigt virrvarr

Sommarlov för somliga, vackert väder att jobba i för andra. Förhoppningsvis, men enligt en klok bonnmora på en studentmottagning i staden så var det inte helt omöjligt att efter en sådan vargavinter också kunde bli en kall sommar!

Har börjat bli mer beronde av sommaren sedan verkligheten kom ikapp mig.
Det vill säga jag insåg att hockey förmodligen aldrig kommer bli mitt levebröd.
Vintrarna är helt plötsligt lite mer lik alla rödvinspoeters låtar.
Dunkla, jobbiga och mörka.

Det dunkla på sommaren är radion, ingen i etern borde få vara ledig på sommaren. Fan Hanna Fahl vart är du?

Etern är nog mitt kall, tror det är där jag kommer frodas. Måste bara vara företagsam och försöka sälja in mig själv på någon frekvens. För det är verkligen jag i kvadrat, "Hua, vad man skulle trivas". Ska banne mig erbjuda mina tjänster gratis på kvällstid.

För nu får det vara nog på likgiltighetens sötebrödsdagar....

1 kommentar:

  1. Do it Martin, jag skulle lyssna på dig jämt. Det är så många pundare i radion på sommarn, så grymt ofyndiga liksom. Hej hopp

    SvaraRadera