söndag 12 maj 2013

Fotografier ifrån verkligheten

06:15 inkom det ett larm till polisen att en bil dunkat in i det lilla hushållets vägg här på bergsgatan. Högst ovetande om detta vaknade jag klockan åtta. Helt och utan den minsta tendens till att noterat smällen som övriga i huset vaknat av. Men också sover jag i ett eget producerat sågvärksljud.

Såhär såg det i alla fall ut:




View bild.JPG in slide show

 Om man ändå ska in i en husvägg så är det lika bra att passa på att testa hoppfunktionen på kärran med.


View bild.JPG in slide show

Begravningsbyrån fick nytt fönster men som tur var enligt ST ingen ny kund.
Stupröret och väggen fick sig också en kyss men mest synd är det om sandlådan. Den som precis hade pustat ut efter en hård snöskottar-säsong utav ständig oro av att stora traktorarslen ska förgöra ens existens!

Efter att dokumenterat det inträffande enligt min mening bättre än ST så begav jag mig ut till Birsta för att utnytjja mig utav öppetköp samt tysta ekot i kylen.


Vid en rondell i det makabra varuhusmetropolen ökade pulsen då jag tittade ner på instrumentpanelen men efter en i min mening otrolig manöver:
  • Ner i fickan
  • Upp med telefonen
  • Två avtryck
  • Akta tanten
  • Akta tanten
  • Tillbaka med telefonen
Så blev det hela lyckat.


View bild.JPG in slide show  View bild.JPG in slide show

Sitter nu på balkongen och undrar vad jag ska med bilden till, hittar även en ifrån i vintras:


View bild.JPG in slide show




Dessa saknar helt syfte. Det är inga bilder som imponerar, inte ens min farmor som är mitt livs största supporter och även kan berömma det totala misslyckandet skulle  lyckas berömma det hela med värdighet.

Som tur är kan jag kompensera det hela med en åretsbild kanditad som jag lyckades fånga på parkeringen.



View bild.JPG in slide show


Hade jag haft instagram så hade jag taggat den som följande: #Gråsparvar #tjuvröker #nakedgirls #hotgirls

Förklaring till taggarna: Dom två första förklarar bilden. Dom två sista lockar till sig klick.


1 kommentar: